Hans Croiset  Geest van de Vader

Hans Croiset, acteur, regisseur en schrijver, speelt sinds 1953. Hij speelde o.a. Bernardi, King Lear, Solness, Shylock, Philip II in Don Carlos en Hamm in Eindspel. Voor zijn rol in Antigone won hij in 1980 de Louis d'Or. Hij beschouwt Hendrik IV (1 en II), Ivanov, Faust en Lucifer als de hoogtepunten in zijn regieloopbaan. Hans Croiset richtte diverse gezelschappen op o.a. Publiekstheater, Het Nationale Toneel en Het Toneel Speelt. Hij was jarenlang docent op de toneelscholen van Maastricht en Amsterdam en gastdocent op het Drama Department van de universiteit van Berkeley USA. In oktober 2017 kwam zijn vierde boek uit: Ik, Vondel. In datzelfde jaar ontving hij voor zijn titelrol in De Vader van Florian Zeller zijn tweede Louis d'Or. Van dezelfde schrijver speelt hij nu bij More Theater in Het Oog van de Storm.

Julien Croiset  De Zoon

Julien Croiset heeft zijn toneelopleiding gevolgd aan het Conservatorium in Antwerpen, o.l.v. Dora vd Groen. Hij speelde vervolgens bij De Haagse Comedie, De Appel, Theater van het Oosten en het Nationale Toneel. Zijn lievelingsrollen waren Orestes, Toetsenbach in Drie Zusters en De Dominee in De Stem van het Water van Gerrit Komrij. Nadat hij in 2002 cum laude zijn Master in de Psychologie had behaald, heeft hij, naast het lesgeven aan studenten in Statistiek, vooral voor de camera geacteerd. Julien was regelmatig te zien in televisieseries als Klem, De zaak Menten, Flikken Rotterdam, Jeuk en Keizersvrouwen, en in speelfilms: De Held, Bankier van het Verzet en Bon Bini Holland. Zijn favoriete filmrol speelde hij in Mensendagen (Eigenraam,'t Hullenaar 2018): een man die ooit een kikker was, zoekt zijn weg terug naar het ven.

Agaath Witteman  Regisseur

Agaath Witteman studeerde kunstgeschiedenis/archeologie en theaterwetenschap. Zij was mede-oprichter van Theater Persona en artistiek leider van Theater van het Oosten. Haar favoriete regies in die periode (1984-1993) zijn o.a. Portret van Dora, Het Huis van Bernarda Alba, Het Temmen van de Feeks, Schrijf me in het Zand en De Smekelingen van Aischylos - een tragedie die ze in 1989 ook in Berkeley USA regisseerde. Meer 'Grieken' volgden: Medea, Antigone, Elektra, Oresteia, Hippolytos bij verschillende gezelschappen. Tussen 2003-2007 maakte Witteman een uitstap naar de politiek. In de Eerste Kamer voor de PvdA verdedigde ze het belang van Kunst en Cultuur. Vanaf 2014 betrok ze weer het levende podium met Het Bittere Kruid van Margo Minco en bij More Theater: Driving Miss Daisy en Het Oog van de Storm.